Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Afyonkarahisar

Valilikler

T.C. Sinanpaşa Kaymakamlığı
T.C. Sinanpaşa Kaymakamlığı
T.C. Sinanpaşa Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Tarihçe Görev Yapmış Kaymakamlarımız Kurumsal Kimlik
  • SİNANPAŞA
  • MAHALLİ İDARELER
    Birlikler Belediyeler Köyler
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular Dosyalar İlçe Umumi Hıfzıssıhha Kararları
  • İLETİŞİM
°C
3
Temmuz2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
    • İlçe Protokol Listesi
    • Tarihçe
    • Görev Yapmış Kaymakamlarımız
    • Kurumsal Kimlik
      • Kaymakamlık Logosu
  • SİNANPAŞA
  • MAHALLİ İDARELER
    • Birlikler
    • Belediyeler
      • Sinanpaşa Belediyesi
      • Ahmetpaşa Belediyesi
      • Akören Belediyesi
      • Düzağaç Belediyesi
      • Güney Belediyesi
      • Kırka Belediyesi
      • Kılıçarslan Belediyesi
      • Küçükhüyük Belediyesi
      • Serban Belediyesi
      • Taşoluk Belediyesi
      • Tınaztepe Belediyesi
    • Köyler
      • Akçaşar Köyü
      • Akdeğirmen Köyü
      • Ayvalı Köyü
      • Balmahmut Köyü
      • Başkimse Köyü
      • Boyalı Köyü
      • Bulca Köyü
      • Çatkuyu Köyü
      • Çayhisar Köyü
      • Çobanözü Köyü
      • Elvanpaşa Köyü
      • Eyice Köyü
      • Garipçe Köyü
      • Gezler Köyü
      • İğdeli Köyü
      • Karacören Köyü
      • Kayadibi Köyü
      • Kınık Köyü
      • Nuh Köyü
      • Saraycık Köyü
      • Tazlar Köyü
      • Tokuşlar köyü
      • Yıldırımkemal Köyü
      • Yörükmezarı Köyü
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Amirliği
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İlçe Özel İdare Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • İlçe Malmüdürlüğü
      • İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • Gençlik ve Spor İlçe Müdürlüğü
      • İlçe Sosyal Güvenlik Merkezi Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Dosyalar
      • Brifing
    • İlçe Umumi Hıfzıssıhha Kararları
      • İlçe Umumi Hıfzıssıhha 2020 Yılı Kararları
      • İlçe Umumi Hıfzıssıhha 2021 Yılı Kararları
      • İlçe Umumi Hıfzıssıhha 2022 Yılı Kararları
  • İLETİŞİM

Tüketici Şikayetleri

 
 
TÜKETİCİLERİN KORUNMASI HAKKINDA GENEL BİLGİLER

TÜKETİCİ HAKLARI
07/11/2013 tarihinde TBMM'de kabul edilen ve 28 Kasım 2013 tarih ve 28835 sayılı Resmi gazetede yayınlanan 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun amacı; kamu yararına uygun olarak tüketicinin sağlık ve güvenliği ile ekonomik çıkarlarını koruyucu, zararlarını tazmin edici, çevresel tehlikelerden korunmasını sağlayıcı, tüketiciyi aydınlatıcı ve bilinçlendirici önlemleri almak, tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini özendirmek ve bu konulardaki politikaların oluşturulmasında gönüllü örgütlenmeleri teşvik etmeye ilişkin hususları düzenlemektir.

TÜKETİCİ HAKEM HEYETLERİNİN ÇALIŞMA USUL ve ESASLARI
Bir Tüketici olarak Satın aldığınız herhangi bir mal veya hizmetin ayıplı (kusurlu) olduğunu fark ettiğinizde öncelikle o mal veya hizmeti aldığınız satıcı veya sağlayıcı ile görüşmeniz gerekir. Sorunu çözemiyor ve karşı taraf yükümlülüğünü yerine getirmiyorsa, firma yetkilileri ile görüşmenizde yarar vardır.
Ancak delil oluşturması açısından satıcı veya sağlayıcıya müracaatın yazılı (iadeli-taahhütlü) yapılması uygun görülmektedir.
Bu tür müracaatlarda yasal haklarınızı, 13.06.2014 tarih ve 29029 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Yönetmeliği’nin 9. maddesinde belirtilen,(malın iadesi, malın yenisi ile değiştirilmesi, malın tamiri, malın özrü kadar değerinden indirilmesi) seçimlik haklarınızdan hangisini tercih ettiğinizi belirtmeyi unutmayın.
Her şeye rağmen, sonuç alamadıysanız, mal ya da hizmeti satın aldığınız yerde bulunan;
*Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine,
*Tüketici Mahkemelerine,
başvurmalısınız.
Böyle bir durumda hakkınızı aramamanız sadece o mal veya hizmet nedeniyle sizin zarara uğramanızı değil, aynı zamanda tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmek ve başka tüketicilerin de benzer mağduriyetlere uğramasına sebep olmak anlamına gelir.

HAKEM HEYETLERİ VE TÜKETİCİ MAHKEMELERİ NEREDEDİR?
Hakem Heyetleri illerde İL TİCARET MÜDÜRLÜĞÜ, ilçelerde ise Kaymakamlık binalarındadır. 81 İl Müdürlüğü ile 892 ilçede Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri bulunmaktadır. Tüketici Mahkemeleri ise her il ve ilçenin Adliye binalarında bulunmaktadır.

NEREYE BAŞVURULMALI?
Tüketici Hakem Heyetleriyle İlgili Sınırlar;
2014 Yılında THH kararlarının bağlayıcı parasal miktarı yeniden belirlendi.
İlçe Tüketici sorunları hakem heyetine zorunlu başvuru sınırı 28.05.2014'den başlayarak 2.000,00 liradır. Bu miktardan sonra 3.000,00 liraya kadar İl Hakem Heyetlerine başvuru zorunlu olup, heyetin vereceği kararlar tarafları bağlar. Bu kararlar İcra ve İflas Kanununun ilamların yerine getirilmesi hakkındaki hükümlerine göre yerine getirilir. Taraflar bu kararlarakarşı on beş gün içinde Tüketici Mahkemesine itiraz edebilirler. Aksine bir mahkeme kararı olmadıkça, itiraz kararın infazını durduramaz.
Tüketici mahkemelerinde dava açan tüketicilerden harçtan muaf olup, sadece posta, bilirkişi, vd. masraflar için “Gider Avansı” tahsil edilmekte, dava sonuçlandığında bu tutarlar kaybeden taraftan tahsil edilmektedir.
Tüketici mahkemesi bulunmayan yerlerde Asliye Hukuk Mahkemeleri Tüketici mahkemesi sıfatıyla görev yapar.
 
BAŞVURU YERİ
Sinanpaşa Kaymakamlığı İlçe Yazı işleri Müdürlüğü 
Tel : (0272) 311 7013 
Örnek başvuru dilekçesi
Örnek başvuru dilekçesi
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • İçişleri Bakanlığı
  • Afyonkarahisar Valiliği
  • Resmi Gazete
  • Afyonkarahisar Yatırım Takip Sistemi
Akpınar Mahallesi İsmet Atilla Bulvarı No:1 Sinanpaşa Hükümet Konağı Sinanpaşa / Afyonkarahisar
0 (272) 311 70 13
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız